HTML

Bárki > Szia! Az ismerősöd ajánlott e-mailen keresztül, azt írta, hogy téged lehet keresni filozófiával kapcsolatban.

Kérdéses > Igen. Ha jól tudom, Musztánggal ismerkedtél meg.

Bárki > Igen, vele.

Kérdéses > Miről beszélgettetek? Vagy ez egy túl nagy kérdés?

Bárki > Igazából csak arról mesélt, hogy hol szoktatok találkozni. aztán írtam neki, hogy nekem a személyes találkozás nem okés, mert nem Budapesten lakom. Aztán ajánlott téged.

Kérdéses > Én is budapesti vagyok.

Bárki > Igen, azt tudom.

Kérdéses > És hogyan ismerkedtetek meg? Milyen téma körül?

Bárki > A gyakorikerdesek.hu-n tettem fel, hogy van-e még olyan ember, aki filozófiával foglalkozik? Aztán privátban írt, hogy nektek van egy most alakuló, illetve megalakult körötök.

Kérdéses > Akkor a téma nem is olyan fontos neked, csak annyit beszéltetek, hogy ez egy filozófiai kör.

Bárki > Igen, igen. Igazából, én csak filozófiatörténetet olvasgattam, a híresebb emberek gondolatait.

Kérdéses > Csak, mert filozófiai körök sok témában futhatnak/vannak.

Bárki > Igen, tisztában vagyok vele. Kijegyzetelgettem 40-50 oldalt, a preszókratikusoktól Kierkegaard utánig. Azokat tanulgattam pár hónapja nagy lendülettel.

Kérdéses > Vannak filozófiatörténetet kedvelő ismerőseim, de Musztánggal nem filozófiatörténettel foglalkozunk.

Bárki > Ha már így szóba jött, akkor miről szoktatok?

Kérdéses > Az ösztönöktől való elszakadásról. És az ösztönöktől való elszakadás kezeléséről.

Bárki > Ez érdekesnek hangzik.

Kérdéses > A lehetséges megoldásokkal foglalkozunk.

Bárki > Akkor ezt úgy is érthetem, hogy a természeti törvényeknek az emberre gyakorolt hatására fókuszáltok? Mert, ha jól emlékszem, akkor Kant filozófiájánál olvastam ilyesmit.

Kérdéses > Igen, gyakorlatilag ezzel foglalkozunk. Próbálunk cselekvési kísérleteket is kitalálni.

Bárki > Érdekesen hangzik.

Kérdéses > Csináltunk egy közösen szerkeszthető weboldalt, a http://bonosapiens.wikidot.com címen. Még elég kezdetleges, de majd alakítjuk. Azért, érdekel minket más is.

Bárki > Ilyenkor sajnálom, hogy nem budapesti vagyok. Nem hiába tervezem, hogy majd Pesten tanulok tovább. :) Itt, nálunk, nincsenek ilyen jó lehetőségek.

Kérdéses > Hol fogsz tovább tanulni?

Bárki > Műszaki irányban tanulok. Lehet, hogy megpróbálkozom a BME-vel, de az is lehet, hogy ez a BGF-külker lesz.

Kérdéses > Értem.

Bárki > Az IT iparban lenne a legcélszerűbb elhelyezkedni, de a programozás egy kicsit se vonz már.

Kérdéses > Musztáng is programozó.

Bárki > És milyen programozó?

Kérdéses > Szerintem java, de nem biztos. Egy multinál nyomja. Üzleti programokat fejlesztenek, webes alkalmazásokat.

Bárki > Értem. Ezek a legjobb lehetőségek most.

Kérdéses > De ő sem szereti. Egyébként én arra gondoltam, hogy ez a Bono sapiens dolog akár megélhetést is adhatna nekünk. Persze, még nem most, hanem majd hosszútávon. Jó lenne olyasmiből megélni, amit szeretünk csinálni, és nem tudunk nem csinálni.

Bárki > Az a legjobb. Tényleg nagyon érdekes ez a téma. Főleg az, hogy gyakorlati úton is bemutatható.

Kérdéses > Hát ez a lényege.

Bárki > Csak ketten vagytok idáig, Musztánggal?

Kérdéses > Nem. Többen vagyunk. Tulajdonképpen elég sokan, ha belegondolok, de Budapesten csak hárman, illetve négyen. Tudod mit jelent az, hogy magasan funkcionáló autizmus?

Bárki > Öhm. Hmm. A nagy számban jelenlevő autizmus?

Kérdéses > Pontosan. De ezt manapság még inkább azokra mondják, akik nagyon jól tudják kompenzálni az autizmusukat. Olyanok, mint a vak kung-fu-mesterek, akik ha a szemükkel nem látnak, a többi érzékükkel kompenzálni tudják ezt. A Bono sapines főleg az ő irányukból jött létre, jómagam pedig autizmust tanítok autistáknak, és az autisták ismerőseinek/hozzátartozóinak. De igazad van, mert ezekből az autizmusukat jól kompenzáló emberekből rengeteg van. Csak nem venni észre őket, és legtöbbször az autizmusukról maguk sem tudnak.

Bárki > Eddig értem. És akkor a projekt ezen képesség fejlesztésére próbál megoldásokat keresni?

Kérdéses > Ebből indult ki. De már nem csak az autistákról szól, noha a leglényegesebb ötleteket továbbra is ők adják. Egyre kevésbé szól róluk. Legalább is, én így látom. A Bono sapiens a normális embereket is elkezdte érdekelni (az úgynevezett neurotipikusokat, vagyis az NT-ket, ahogy az autisták mondják). Én is NT vagyok, csak évek óta velük foglalkozom. Szereztem is egy fajta tanult, de elég mély autizmust tőlük. Ezért tudom tanítani is az NT-ket. Mármint tanítani nekik az autizmust. Mindenesetre, ha errefelé jársz, és érdekel a dolog, majd keress meg minket. Gyakran vannak találkozóink.

Bárki > Igen, néha megyek Pestre. Akkor majd szólni fogok. Most áprilisban is megyek, ha minden igaz.

Kérdéses > Oké. Küldjek esetleg értesítést neked, ha valami nagyobb előrelépés történik a projektünkben?

Bárki > Persze. Ezt megköszönném.

Kérdéses > Oké. És bármikor rámcsetelhetsz itt, a Facebook-on, ha van valami gondolatod, ötleted.

Bárki > Rendben, köszi szépen!

Kérdéses > Én is köszönök mindent!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kerdeses.blog.hu/api/trackback/id/tr15161447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása