HTML

Bárki > Van egy kis időd csetelni?

Kérdéses > Van.

Bárki > Eszembe jutott még két improvizációs ötlet.

Kérdéses > Kíváncsi vagyok.

Bárki > Az egyik egy olyan ételosztás megrendezése, ahol a hajléktalanoknak nem kell hálát érezniük, a másik pedig egy nemi szerepcsere, de ruhában.

Kérdéses > Mind a kettő érdekel, viszont rögtön az elsővel kapcsolatban fel is merült bennem a kérdés, hogy a hajléktalanok hogyan tudnának arról, hogy nem kell hálásnak lenniük?

Bárki > Ennek kitalálása lenne az improvizáció egyik feladata. Ha én is részt vennék benne, akkor javasolnám a társaimnak (az ételosztóknak), hogy az ételosztást úgy rendezzük meg, hogy a hajléktalanok az ételek készítőivel (vagyis velünk) ne találkozzanak. Illetve, lenne egy másik javaslatom is. Javasolnám, hogy csináljunk egy videót, amit az ételosztás alatt a hajléktalanoknak folyamatosan vetítenénk, amin az lenne látható, hogy közösen főzni és ételosztást rendezni mindentől függetlenül (tőlük függetlenül is) buli.

Kérdéses > Á, ezt értem. Viszont egy ilyen eseményen nem törne ki verekedés, ha nincs személyzet aki az étel adagolását szabályozza?

Bárki > Nagyon jó felvetés, helyed lenne ebben az improvizációban! :)) Pont ilyeneket kellene megoldani. Hacsak nem tartjuk megoldhatatlannak az ingyen (pl. a hálát is kizáró) ajándékozást.

Kérdéses > Az ingyen adást már mások is megoldották valahogy, bár én nem tudom, hogyan. Te tudsz erről valamit?

Bárki > Én az ingyen adást csak gift-economy környezetben tudom elképzelni. Exchange-economy normák között szinte elképzelhetetlennek tartom – kivétel ez ilyen spéci improvizáció, amit az előbb javasoltam.

Kérdéses > Te, én ezeket az idegen kifejezéseket nem is ismerem.

Bárki > Az exchange economy az a rendszer, amiben mi is élünk. Én tulajdonképpen egy külön tudatállapotnak látom. Ez a cserealapúság, vagyis az a felállás, amikor az átadás-átvételben nyertesként vagy vesztesként vesznek részt a felek, illetve az átvett dologért cserébe, emiatt, kompenzációt adnak egymásnak. A gift-economy típusú gazdálkodásban nincsenek nyertesek és vesztesek.

Kérdéses > Azt hiszem ezt az exchange-economy dolgot értem, és érzem is. A giftről viszont nem sokat mondtál. Én valamiféle ajándékozásra gondolok, ami hát... na én pl. eléggé lekötelezve érzem magam ha ajándékot kapok.

Bárki > A gift-economy rendszerben (tudatállapotban/berendezkedésben) ez a lekötelezettség-érzés nem jelenik meg. Ha valaki ad valamit a másiknak, akkor azt a másik úgy értelmezi, hogy egy közös ügy miatt történt az átadás, és nem személyes okok miatt. Ezt az „eredeti bőség” rendszerének is szokták hívni, míg az exchange-economy a szűkösségre alapul. Interneten vannak ezekről anyagok.

Kérdéses > Na, akkor ennek még utána nézek. Tök jó lenne a másik izgalmas témáról is beszélni, de arra most nem lesz idő. Legközelebb elmondod?

Bárki > Elmondom. Csetelj majd rám!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kerdeses.blog.hu/api/trackback/id/tr845047806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása